Oprava balkonu nebo terasy s námi od A do Z
1. Úvodem
Na této stránce se pokusíme popsat jak taková oprava balkonu nebo terasy probíhá. Jako příklad uvedeme terasu situovanou do ulice v pátém patře činžovního domu o výměře 20 m2.
2. Poptávka zákazníka
Prvním krokem vedoucím k realizaci opravy terasy je vždy zjištění zákazníka, že něco na terase není dobře. Projevem většinou bývá zatékání do bytů ležících pod terasou. Mnoho zákazníků se však rozhodne terasu opravit ještě dříve než dojde ke škodám v bytech pod terasou ležících, a to na základě viditelných vad terasy.
V poptávce směrované k naší firmě by zákazník měl specifikovat o jaký rozsah prací se jedná a pokud možno popsat stávající technické závady. Ale ne vždy je zákazník odborníkem na problematiku teras, takže v zásadě postačuje informace o objektu kde se terasa nachází a orientační výměru terasy (výměra terasy nebo teras je rozhodná pro rezervaci času našeho technika určeného pro prohlídku).
3. Prohlídka terasy technikem naší firmy
Na základě dohody mezi zákazníkem a naším technikem dojde k prohlídce terasy a k jejímu přesnému zaměření tak, abychom zákazníkovi mohli připravit technický návrh a cenovou nabídku. V některých případech nelze při první prohlídce zjistit přesnou výšku skladby terasy nad konstrukční nosnou částí. V tomto případě nelze přesně navrhnout skladbu vrchních vrstev terasy. A zde jsou dvě možnosti. První možností je, že náš technik odhadne předpokládanou sílu vrchních vrstev terasy a na základě tohoto předpokladu stanoví technické řešení a samozřejmě vyhotoví cenovou nabídku s tím, že skutečné provedení a cena se po demontáži původních vrchních vrstev terasy upraví podle skutečnosti. Druhou možností je provedení sond do terasy (většinou ve dvou až třech místech) a jejich následné provizorní zabezpečení proti dešti. Na základě těchto sond lze přesně stanovit konstrukční výšku terasy a zhotovit přesné technické řešení a přesnou cenovou nabídku.
V průběhu prohlídky terasy náš technik zákazníkovi vysvětlí postup opravy terasy, popřípadě několik alternativních postupů, ze kterých si zákazník může vybrat.
Při prohlídce Vašeho objektu náš technik zjistí několik důležitých skutečností, podstatných pro stanovení technického řešení opravy terasy a také pro stanovení ceny. Těmito skutečnostmi jsou především:
- stávající provedení terasy (původní skladba)
- konstrukční výška vrchních vrstev terasy (orientační zjištění výšky)
- památková ochrana objektu (ano, ne)
- typ zábradlí, způsob uchycení
- typ oplechování, způsob montáže
- typ a barevnost nášlapné vrstvy (například dlažba)
- způsob odvedení srážkové vody
- řešení detailů u balkonových dveří
- kvalita povrchu stěn ve styku s terasou
4. Technické řešení a cenová nabídka
Na základě realizace prohlídky terasy je nejdříve připraveno technické řešení opravy terasy. Technické řešení opravy většinou respektuje stávající provedení a doplňuje jej o prvky, které zvyšují kvalitu terasy (především kvalitu hydroizolace). Při návrhu technického řešení musí být respektovány mimo jiné požadavky orgánů "památkové péče", spadá-li objekt do jejich působnosti.
Cenová nabídka je zpracována podrobně a to tak, aby by zcela zřetelné, za co zákazník platí. Ceny některých materiálů, které je možné změnit, jsou uváděny odděleně od cen montáže. Jedná se předevšín o cenu dlažby, dlaždic, přechodových lišt, terasových krytin atp.. Obecně uvádíme u těchto materiálů standardní běžnou cenu, která se většinou při realizaci změní na cenu přesnou, a to podle výběru konkrétního materiálu zákazníkem.
Cenovou nabídku obvykle zasíláme e-mailem ve formátu .xls (Excel) nebo .pdf.
5. Vaše objednávka
Po zaslání cenové nabídky je "míč" na straně zákazníka. V případě, že zákazník má zájem realizovat opravu balkonu nebo terasy naší společností, stačí poslat stručnou objednávku s uvedením základních údajů (jméno objednatele, adresa, požadovaný termín atp.). Na základě zaslaných informací připravíme návrh "Smlouvy o dílo".
6. Smlouva o dílo
Naše standardní "Smlouva o dílo" je koncipována tak, aby smluvní podmínky chránily zájmy obou smluvních stran vyrovnaným způsobem. Ve smlouvě o dílo se řeší rozsah a cena zakázky a dále způsob, kterým může být rozsah zakázky a potažmo i cena zakázky změněny v průběhu stavby. Dále jsou řešeny termín realizace díla, platební podmínky, záruční podmínky atp.. Není zapomenuto ani na informace o předepsané pravidelné údržbě díla.
Standardně na realizaci díla nepožadujeme zálohu. Záloha je požadována pouze tehdy, dojde-li k dodávce zcela atypických výrobků (zahraniční dlažby skladově nedostupné v ČR, atypická výroba zábradlí atp.). Při realizaci díla si vyhrazujeme možnost průběžné fakturace po dokončení jednotlivých etap díla. Podkladem je vždy soupis realizovaných prací a jejich kontrola provedená při kontrolním dni. Zákazník tedy nikdy nic neplatí předem, vždy až po dokončení a předání části díla, kterou lze přesně specifikovat.
7. Realizace díla
Při realizaci díla se snažíme eliminovat rizika zatečení srážkové vody do objektu během provádění opravy. Když není garantováno slunečné bezesrážkové počasí, vždy provádíme provizorní zastřešení teras, lodžií a v některých případech i balkonů. Níže uvádíme orientační harmonogram prací v souvislosti s opravou terasy o výměře 20 m2 umístěné v činžovním domě.
Harmonogram realizace opravy terasy o rozměru 20 m2 v činžovním domě:
- zastřešení terasy ... 1 den
- vybourání vrchní skladby terasy, svoz suti, odvoz suti ze stavby ... 2 dny
- oprava rovinnosti nosné konstrukce terasy stěrkovou hmotou ... 1 den
- dodávka a montáž okapnice ... 1 den
- zhotovení pojistné hydroizolační vrstvy ... 1 den
- vložení tepelné izolace ... 1 den
- pokládka PE folie, zhotovení bednění, betonáž plochy terasy ... 1 - 2 dny
- technologická pauza ... 5 dní
- aplikace detailů stěrkové hydroizolace (dilatace, rohy, přechody atp.) ... 1 den
- první vrstva stěrkové hydroizolace ... 1 den
- druhá vrstva stěrkové hydroizolace ... 1 den
- technologická pauza ... 5 dní
- pokládka dlažby ... 2 - 3 dny
- pokládka soklu dlažby, utěsnění přechodů, dokončení dilatací ... 1 - 2 dny
- úklid, demontáž zastřešení, vyklizení staveniště ... 1 den
harmonogram se může v jednotlivých případech mírně lišit
8. Předání díla
Dojde-li k dokončení díla, je objednatel vyzván k jeho převzetí. Při převzetí díla dojde k potvrzení realizačního listu, k odsouhlasení účtovaných výměr a ke kontrole kvality realizovaného díla. Objednatel je dále seznámen s předepsanou údržbou díla a s doporučeními, které se týkají užívání díla.